Jak prawdziwie odpocząć podczas Świąt Wielkanocnych?

Opublikowano 5 miesięcy temu

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych przygotowaliśmy dla Państwa krótki poradnik jak prawdziwie odpocząć psychicznie jak i fizycznie podczas tych kilku dni.


Kwarantanna narodowa, lockdown, koronawirus, pandemia i #zostańwdomu - znakomita większość z nas mimo zrozumienia działań rządzących jest już zmęczona tymi hasłami i sytuacją wokół. Niepewność tego co przyniesie kolejny dzień, jak odbije się to na gospodarce, naszej pracy, a finalnie zdrowiu psychicznym nas i naszych dzieci. Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych przygotowaliśmy dla Państwa krótki poradnik jak prawdziwie odpocząć psychicznie jak i fizycznie podczas tych kilku dni.

  1. Wyłącz telewizję i internet, a jeśli potrzebujesz być w stałym kontakcie ze światem, to chociaż ogranicz wiadomości i źródła informacji. Ciągłe śledzenie statystyk i wysłuchiwanie komentarzy specjalistów może potęgować poczucie bezradności i przytłoczenia. Zastanów się nad tym, ile z tych informacji jest zależnych od Ciebie. W jaki sposób ma to wpłynąć na Twoje rodzinne i spokojne Święta. Skup się na tym co jest tu i teraz, a nie na tym co jest za oknem.
  2. Wyśpij się. Za krótki sen może mieć fatalne skutki dla naszego zdrowia. Jest procesem fizjologicznym tak samo ważnym jak oddychanie czy jedzenie. Przyjmuje się, że sen powinien zajmować 1/3 doby, a wiec 8 godzin dziennie. Warto zaznaczyć, że u każdej osoby jest to kwestia indywidualna i równie ważna jest sama jakość snu, a nie jego długość.
  3. Wyjdź na spacer, rusz się, oddychaj świeżym powietrzem. Mimo zamkniętych siłowni czy klubów fitness warto w te Święta skorzystać z takiej formy aktywności fizycznej jak spacer. Nawet gdybyśmy mieli przespacerować się w maseczce. Badania przeprowadzone przez Uniwersytet Cambridge wykazały, że codzienny 20-minutowy spacer wystarczy, aby zredukować ryzyko śmierci o jedną trzecią. Naukowcy dowiedli również, że ludzie, którzy zaczęli prowadzić bardziej aktywny tryb życia dostrzegli znaczną poprawę zdrowia.
  4. Znajdź nowy sposób na relaks. W sieci jest coraz więcej możliwości znalezienia odpowiednich nagrań, sesji medytacyjnych czy ćwiczeń relaksujących np. joga. Możesz również poszukać ciekawego spektaklu teatralnego. Sztuka czyni widza wrażliwym na piękno, sprawia, że świat wydaje się ciekawszy. Dzięki sztuce teatralnej życie człowieka może stawać się bogatsze w przeżycia i doznania.
  5. Bądź prawdziwie razem ze swoimi bliskimi. Komfort psychiczny poprawiają rozmowy bezpośrednie, ale i te za pośrednictwem internetu. Dzielenie się z bliskimi swoimi wątpliwościami czy obawami może nam pomóc. Pytajmy siebie i innych jak możemy o nich zadbać. Rozmawiajmy o tym co ostatnio sprawiło im radość, postarajmy się skupić na tym co zależy od nas samych, to przywraca poczucie bezpieczeństwa.
  6. Postaraj się odszukać swoją pasję. Szukanie warto zacząć od analizy swoich doświadczeń z przeszłości jak i planując spróbowanie nowych aktywności w przyszłości. Nawet jeśli jesteś zamknięty w domu i nie możesz już teraz zrobić wszystkiego, możesz ułożyć sobie plan działania. Pasja to powody, dla których to coś Cię pociąga i sprawia Ci radość. To nie gotowanie samo w sobie jest dla kogoś pasją, ale to co się pod nim kryje. Tworzenie przepisów, prowadzenie zdrowego trybu życia, frajda z częstowania posiłkami znajomych.

Na koniec jako cały Zespół M-Serwis składamy Państwu życzenia przede wszystkim spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. Odpocznijcie fizycznie i psychicznie, ciesząc się swoimi bliskimi i czasem spędzonym na prawdziwym relaksie, a nie śledzeniu kolejnych obostrzeń i statystyk.